fbpx
Bruine logo van bodyshape in Amsterdam
openingstijden
& contact

Ma. – Vrij. 10:00 – 21:00
Zaterdag. 10:00 – 19:00
Zondag. 12:00 – 17:00

Uitsluitend op afspraak.

Bilderdijkstraat 69H1

1053KM Amsterdam

Tel.: +31654366864

Follow Us

Wat Is Een After Pregnancy Massage?

Simpel gezegd, een after pregnancy massage is een volledige lichaamsmassage die plaatsvindt binnen de eerste 12 weken na de bevalling van je baby. Blijf lezen voor informatie over hoe after pregnancy massage je kan helpen en wat je kunt verwachten.

Voordelen van after pregnancy massage

Hoewel de definitie van after pregnancy massage misschien niet iets speciaals lijkt, kan het ontvangen van een dergelijke massage je humeur ten goede komen en de genezing versnellen.

After pregnancy massages bevatten meestal veel van dezelfde elementen van reguliere massages. Vrouwen die na de bevalling een massage krijgen, zullen waarschijnlijk tal van voordelen voor hun lichaam en stemming opmerken die verband houden met massage in het algemeen.

Als je een keizersnede hebt gehad, overleg dan met zowel je arts als de massagetherapeut om er zeker van te zijn dat het veilig is. Sommige massagetherapeuten werken niet bij mensen die in de afgelopen 6 weken een operatie hebben ondergaan.

Als je tijdens je zwangerschap of daarvoor bloedstolsels hebt gehad, heeft je arts je waarschijnlijk al aanbevolen om massage te vermijden. Raadpleeg je arts wanneer het veilig is om de massage te hervatten.

Enkele algemene voordelen van massage zijn:

  • Pijnstilling
  • Stressvermindering
  • ontspanning

Hoewel dit voor iedereen goede redenen zijn om een ​​massage te willen, kunnen met name nieuwe moeders massage overwegen. Massage biedt specifieke voordelen voor je gezondheid tijdens het vierde trimester. Andere voordelen zijn:

Helpt je terug te keren naar je lichaam vóór de zwangerschap

Massages na de zwangerschap kunnen echt helpen om je buik weer in te stoppen door aan de spieren in dat gebied te werken en de doorbloeding te verbeteren. Het versterkt gespannen spieren en helpt je lichaam weer vitaal te worden.

Maakt de huid glanzend

Massages verbeteren de doorbloeding en helpen uitgerekt weefsel te kalmeren. Dit geeft je die mooie glans na de zwangerschap en vermindert zelfs striae die je misschien wilt verliezen.

Versnelt het herstel

Postpartummassages kunnen de spieren versterken en het herstel van je lichaam versnellen. Het helpt je bij het herstellen van de stress van de bevalling terwijl je de volledige aandacht aan je kind schenkt.

Helpt bij het herstel van de baarmoeder

Samentrekkingen van de baarmoeder helpen bij het natuurlijke reinigingsproces, waardoor bloed en andere afscheiding na de bevalling worden geëlimineerd. Maagmassage na de bevalling kan de baarmoeder helpen bij het natuurlijke reinigingsproces en ook helpen bij het herstellen van de prenatale grootte en vorm.

Minder zwelling door after pregnancy massage

Veel moeders merken dat hun lichaam tijdens de bevalling opzwelt. Masseren kan helpen om het water in het lichaam te herverdelen en de afvoer en circulatie van overtollig vocht te stimuleren.

Verbeterde melkproductie

Voor moeders die op zoek zijn naar meer moedermelk, kan massage een geweldige manier zijn om de bloedsomloop en de benodigde hormonen om dit mogelijk te maken te verbeteren, zoals blijkt uit deze studie uit 2020.

Hormoonregulatie

Het postpartum lichaam is er een van constant fluctuerende hormonen. Naast aanraking bevatten veel massages etherische oliën die de stemming kunnen verbeteren en de hormonale balans kunnen bevorderen.

Minder angst en depressie

Veel nieuwe ouders ervaren de “babyblues” of zelfs postpartumdepressie. Een massage krijgen kan helpen om stress te verminderen die bijdraagt ​​aan deze angstige en depressieve gevoelens.

Beter slapen door after pregnancy massage

Iedereen weet dat nieuwe ouders zoveel mogelijk slaap nodig hebben! Massage kan ouders helpen ontspannen en hun lichaam voorbereiden op een diepe, herstellende slaap.

Hoe je je kunt voorbereiden op after pregnancy massage

Om je voor te bereiden op een after pregnancy massage, moet je je omgeving ontspannen. Als de massage bij je thuis plaatsvindt, kan dit betekenen dat kaarsen worden aangestoken of geuren worden verspreid en de verlichting boven het hoofd wordt gedimd.

Idealiter regel je dat iemand anders de leiding heeft over je pasgeboren baby. Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken tijdens de massage . Hoewel het fijn is om je kleintje dichtbij te hebben, is het huilen van baby’s niet het meest ontspannende geluid!

Veel verschillende massagebenaderingen zijn geschikt voor een nieuwe moeder. Een after pregnancy massage kan acupressuur en voetreflexologie omvatten. Het kan ook bestaan ​​uit een Zweedse massage of een Jamu-massage, een traditionele Zuidoost-Aziatische postpartummassage die is ontworpen om te ontspannen en het lichaam te genezen.

Sommige vrouwen geven de voorkeur aan een lichtere massagestijl tijdens de periode na de bevalling, terwijl anderen genieten van diepere technieken, myofasciale afgifte of craniosacrale therapie.

Naast fysieke aanraking bevatten veel massages etherische oliën. Deze kunnen worden opgenomen in lotions of massageoliën of in de lucht worden verspreid. Raadpleeg je arts voordat je etherische oliën gebruikt om er zeker van te zijn dat ze veilig zijn.

Welk type massagestijl je ook kiest, zorg ervoor dat je naar de ervaring van je zorgverlener met prenatale en postpartum massage vraagt. Ze moeten bereid zijn om met jou samen te werken om tijdens de massage comfortabele posities te vinden.

Wanneer kun je beginnen met de massage?

Je kunt met after pregnancy massage beginnen zodra je je er klaar voor voelt. Uit een onderzoek uit 2016 bleek dat een rugmassage een dag na de bevalling de angst bij nieuwe moeders aanzienlijk verminderde.

Er is geen exacte tijdlijn voor hoe vaak je de massages moet krijgen. Veel nieuwe moeders genieten van massages elke week of twee gedurende de eerste paar maanden na de bevalling, maar anderen zullen slechts een of twee massages krijgen.

Tijd, persoonlijke financiën en gezondheidsoverwegingen kunnen allemaal een rol spelen bij de beslissing over hoeveel postpartummassages je krijgt en hoe vaak je ze krijgt.

Conclusie

Er zijn talloze voordelen aan het krijgen van een massage na de bevalling. Ze helpen onder meer bij het reguleren van hormonen, het verhogen van de melkproductie en zelfs het verminderen van zwelling.

Hoewel je de eerste 12 weken na je bevalling elke week wilt worden gemasseerd, wil je misschien ook maar één massage. Voordat je met je massagetherapie begint, moet je je arts of verloskundige raadplegen om er zeker van te zijn dat je lichaam voldoende genezen is om te beginnen.

Hoe vaak je een massage krijgt, is een persoonlijke beslissing die gebaseerd is op financiën, tijd en persoonlijke voorkeur. Er is niet één juist antwoord. Je kunt je partner ook vragen om je thuis een massage aan te bieden!

Hoe je ook besluit om massage in je genezingsroutine op te nemen, de voordelen zullen je zeker helpen om je nieuwe leven met je baby in te gaan.

Post a Comment