fbpx
Bruine logo van bodyshape in Amsterdam
openingstijden
& contact

Ma. – Vrij. 10:00 – 21:00
Zaterdag. 10:00 – 19:00
Zondag. 12:00 – 17:00

Uitsluitend op afspraak.

Bilderdijkstraat 69H1

1053KM Amsterdam

Tel.: +31654366864

Follow Us
Beter slapen met deze tips van Bodyshape Clinic

Beter slapen met deze tips van Bodyshape Clinic

Snel in slaap vallen en de hele nacht doorslapen: het is maar voor een paar mensen weggelegd, en meestal zijn dat mannen. De vrouwen onder ons liggen daarentegen nog naar een donker plafond te staren om de to-do-list van morgen minimaal 10 keer door te nemen. Meestal schuilt er dus een achterliggend probleem onder slaapproblemen. Of je nu wel of juist niet het type bent dat snel in slaap valt, iedereen heeft wel eens baat bij tips die ervoor zorgen dat je fijner slaapt. Daarom delen wij deze beter slapen tips zodat jij voortaan met een lach op je gezicht uit bed springt en je over het algemeen lekkerder in je vel zit.

 

Simpele beter slapen tips die je snel kunt toepassen

Merk je dat je slecht slaapt en is het hoog tijd om hier verandering in de brengen? Dan kun je snel aan de slag met deze handige tips die je eenvoudig in je dagelijkse routine kunt verwerken. Zo zorg je er op de korte termijn voor dat je beter kunt slapen waardoor je overdag beter kunt presteren.

  • Maak er een gewoonte van om een to-do-lijst uit te schrijven voordat je naar je slaapkamer gaat. Door met pen op papier te schrijven geef je jezelf een stukje gemoedsrust. Papier kan namelijk niet zomaar verdwijnen, en wat op papier staat hoef je niet te onthouden! 
  • Als je een goed gehoor hebt of langs een drukke weg woont, dan kunnen oordoppen helpen om sneller in slaap te vallen. Je blijft namelijk niet wakker door achtergrondgeluiden met oordoppen in. 
  • Laat telefoons beneden en zet je wekker op een plek waar je hem niet kunt zien, zoals een laag nachtkastje. Niets houd je langer wakker dan een tikkende klok die aandringt om sneller in slaap te vallen. 
  • Gebruik een slaapmasker of maak je slaapkamer zo donker mogelijk. Door teveel licht (ook afkomstig van je telefoon) maakt je lichaam geen melatonine aan. En melatonine is nu net het hormoon dat ervoor zorgt dat je slaperig wordt zodra het licht uit gaat. 
  • Tot slot, een hele belangrijke! Boek regelmatig massages om je lichaam de kans te geven om volledig te ontspannen. Net als meditatie, helpt een regelmatige massage ervoor dat je je in het dagelijks leven ook rustiger voelt. En dit rustige gevoel draagt weer bij aan een gezond slaapritme.  
beter slapen

Beter slapen door massages 

Tijdens een massage is zowel je lichaam als je geest voorbereid op een behandeling waarbij je volledig mag en kan ontspannen. Er is even geen tijd voor werk, kinderen, partners of huisdieren maar de focus ligt volledig op jezelf. Door regelmatig tijd te reserveren om je bewust te worden van wat je voelt, leer je jezelf om rustiger door het leven te gaan. En als je je gedachten overdag onder controle hebt, dan kun je dat ook wanneer je in bed ligt. 

In principe gaat een regelmatige massage dus hand in hand met mindfulness. Je bent je tijdens de massage volledig bewust van alles wat je voelt omdat je hier de tijd voor neemt. Vervolgens gebruik je deze vaardigheden ook op het moment dat je naar bed gaat. Wees je even bewust van alles wat je voelt en laat het daarna los om lekker in slaap te kunnen vallen.

Wil jij beter slapen maar lijkt niets te werken?

Onderzoek dan snel welke massage het beste bij jou past om. Neem nu contact met ons op om erachter te komen hoeveel behandelingen jij nodig hebt om je klachten te verminderen. Samen zorgen wij ervoor dat jij fijner kunt slapen door regelmatig een ontspannende massage te boeken. Even tijd voor jezelf om daarna het beste uit jezelf te kunnen halen. 

 

 

Misschien vindt u dit ook interessant   Water drinken na een massage: waarom is dit zo belangrijk?

Post a Comment